Sinds de start van dit schooljaar zijn we allemaal druk in de weer met de 7 gewoontes van Covey. Nu de herfstvakantie nadert hebben we in Unit 1 samen geevalueerd. Hoe goed passen wij als groep deze gewoontes nu toe? 
Prachtig om te zien hoe bewust deze jonge kinderen zich al zijn van deze gewoontes en in hoeverre zij kunnen aangeven hoe de groep zich daarin heeft ontwikkeld!
Zie hier het resultaat:

gewoontemeter

boat ship anchor under water 512

We zijn weer fris gestart in het nieuwe schooljaar. De eerste zeven weken staan in het teken van de zeven gewoonten van Covey. De zeven gewoonten van Covey zijn bekend vanaf de afbeelding van de boom, waarbij de wortels de 3 basis gewoonten vormen. 
boom
Als Branding hebben wij gekozen om deze 3 basisgewoonten uit te drukken in het anker. En verder omhoog te gaan naar de top van de mast van de boot. 
In de hele school vindt u allerlei werkvormen en verwerkingen terug waarbij we aan de slag zijn geweest met de verschillende gewoonten. 

Sinds vorige week is het zonnetje weer lekker aan het schijnen. Dat houdt ook in dat er weer lekker veel buiten gewerkt kan worden.

Dit houdt in dat de kinderen, naast het werken op de computer in de zon, ook de tuin weer kunnen gaan onderhouden. We leren de kinderen immers te zorgen voor zichzelf, de ander en de omgeving.
Wat is er afgelopen week fanatiek gestart. Hoewel het best lastig is om te weten hoe die schoffel nou het beste werkt, hebben de kinderen van unit 1 al een deel van het schoolplein opgeknapt. Niet alleen de schoffel was interessant, ook de hoeveelheid afval op het schoolplein bracht hele mooie, bewustmakende gesprekken naar boven. 

 

tuin opknappen

Na een enthousiaste start van het nieuwe concept: Oertijd, wordt er in Unit 1 ook hard gewerkt aan allerlei verschillende opdrachten. In een grot kan worden gespeeld alsof je in de oertijd leeft, de zandtafel is omgetoverd tot archeologische afgraving, we doen van alles dinosaurussen bij het rekenen en taal en noem zo maar op! 

 




Vandaag werd er weer hard gewerkt in Unit 1! Dus vandaag zomaar een berichtje over wat ons bezig houdt. 
1 van onze leerlingen kon de even en oneven getallen maar niet onthouden.... Vandaar dat we vandaag aan de slag zijn geweest met het maken van 2 straten: de even en oneven straat. En daarna uitgelegd aan de klas hoe dat nu werkt: 'Oneven kan je niet eerlijk verdelen en even wel!' Met veel trots hangen de straten nu in de klas!

Ook hebben we ons weer eens verdiept in de MI: de meervoudige intelligenties. We hebben samen met de kinderen gekeken welke intelligenties er allemaal zijn, en wat daar dan allemaal bij hoort. 
Daarna kregen de kinderen een eigen MI cirkel. Want wat hoort er nu bij jou? Samen met een maatje bespraken de kinderen wat ze bij zichzelf vonden passen en kleurden zo hun eigen MI cirkel die in hun rapportfolio wordt opgenomen:


Mi1 Mi2